úterý 5. listopadu 2013

Mrkvové karbanátky



Levné, chutné, jednoduché

Suroviny:
500g nahrubo nastrouhaná mrkev, popřípadě k tomu přistrouhnout trochu petržele nebo celeru
2 vajíčka
50g jemné ovesné vločky
1 lžíce lahůdkové droždí
1 cibule
3 stroužky česneku
sůl, pepř, majoránka
chlebová strouhanka podle potřeby



Začneme tím, že si oškrábeme mrkev a na hrubém struhadle nastrouháme. Poté ji podusíme, aby nám změkla a dostala nasládlou chuť. Necháme ji vychladnout a nachystáme si ovesné vločky. Používám jemné ovesné vločky. Pokud by se vám nelíbilo, že je ve struktuře karbanátku vidíte celé, není nic jednodušší než si je namixovat. Mimochodem rozmixované ovesné vločky používám hojně k zahušťování namísto klasické jíšky. Už jsem s tím zahušťovala segedínský guláš a manžel dokonce říkal, že chutná líp než zahušťovaný jenom moukou.
V míse tedy smícháme vychladlou podušenou mrkev, ovesné vločky lahůdkové droždí, najemno nakrájenou cibuli, prolisovaný česnek, vajíčka, sůl, pepř a v dlaních promnutou majoránku. Všechno pořádně promícháme a vytvoříme kompaktní hmotu tak, aby se nám karbanátky nerozpadávaly. Pokud se nám zdá těstíčko stále trochu řídké zahustíme ještě vločkami anebo chlebovou strouhankou. Tu si dopředu chystáme tak, že si usuším chleba, peču domácí kváskový, a rozmixuji.
Poté mokrýma rukama vytváříme karbanátky, klademe na nepřilnavý pekáček nebo do pekáčku, který si vyložíme pečícím papírem. Pečeme na 180°C asi 40 minut. V půlce pečení karbanátky otočíme. Necháme opéct z obou stran dozlatova.
Pokud nemáte doma lahůdkové droždí, můžete ho v receptu vynechat. Ale doporučuji skočit do nejbližší zdravé výživy a pořídit si ho. Dodá tomuto jídlu zajímavou, plnější chuť. Taktéž pokud nechcete použít vločky a chlebovou strouhankou, lze dát klasickou strouhanku. Ale okrádáte se o bílkoviny a složené sacharidy.

Podáváme s bramborem nebo bramborovou kaší a jogurtovým dipem. Dobrou chuť.