neděle 13. července 2014

Rybízový koláč

 Rybíz jsem nikdy nemusela, přijde mi už opravdu dost kyselý. To už jsem vzala na milost raději maliny, které má babička opravdu na zahrádce spousty. Jenže letos je můj 3,5 letý syn zvládl jíst po hrstech, takže na žádnou buchtu s nima nedošlo. Oproti tomu známá má na zahradě hodně rybízu a nabídla mi, že se na něj můžu přijít. A manžel si vzpomněl, že jako dítě měl rád rybízový koláč. Takový ten, nízký, hodně posípátka a nakyslá chuť rybízu. Zagůglila jsem a hned prvním výběrem receptu jsem se trefila do manželovi chuti. Tady je:

Těsto
Polohrubá mouka300 g
Cukr krupice180 g
Prášek do pečiva1 balíček
Vejce2 ks
Rostlinný olej4 lžíce
Mléko
vlažné
250 ml
Rybíz
čerstvý i zmražený
Citronová kůra1 ks
Posýpátko
Cukr krystal
nebo krupice
120 g
Hrubá mouka120 g
Máslo80 g
Smícháme suché části těsta, promícháme, přidáme tekute a znova důkladně promícháme. Na plech s pečícím papírem vylejeme těsto, poklademe obraný a umytý rybíz. Nahoru přijde drobenka, u nás jí říkáme posýpátko. Vznikne prohnětením másla, mouky a cukru. K prohnětení používáme ruce a vznikne nám sypká hmota. Pokud je málo sypká, přídáme mouky. Nasypeme ji nahoru na rybíz. Pečeme na 170°C asi 45min. 

Zdroj zde





Žádné komentáře:

Okomentovat