neděle 2. června 2013

Nedělní vyváření


Vypozorovala jsem, že nejvíce aktivity v hledání nových receptů a jejich zkoušení vyvíjím v neděli. Většinou teda vaří mamka, takže já alespoň peču a dělám pečivo. Tenhle víkend se to trochu obrátilo, včera jsme zpracovávali celé prase do mrazáku, takže jsme se na oběd odbyli a dneska jsem měla  kromě obvyklého pečení i uvařit oběd celkově po 5 lidí. Manžel mi výrazně pomohl takže se to dalo v pohodě zvládnout za dopoledne. 






Bez správného rozplánování činností by to snad ani nešlo. Teda šlo, ale to bych měla hlavu  v pejru a běhala bych po kuchyni sem a tam. Takže jsem si raději napsala posloupnost dopoledních činností už před spaním v sobotu na papírek a dneska už jenom odškrtávala.

Hned po snídani jsem dala těsto na bagetky (jj nakonec to byly bagetky a ne dalamánky) dělat do pekárny. Tentokrát jsem potřebovala něco rychlého, kdyby došel přes den chleba a už nebylo pečivo pro manžela na večeři, takže bagetky jsou z droždí. K tomu jsem zadělala na kváskovou nehnětenou šumavu, která mi i teď odpoledne hezky kyne a čeká, až bude večer zpracován a upečena. 


Manžel teda vstal později. Ale už včera byl nadšen z formiček na nanuky, které jsme v pátek pořídili v Ikei. Jiříček zatím naznal, že je to super skládačka a vyhrál si s tím fakt hodně. Když nám tatínek posnídal, dali se spolu do výroby domácího nanuka Míši.


Pak mi manžel pomohl s králíkem, kdy já jsem ho naporcovala a on mi ho zasypal slaninou a česnekem. Podléli jsme ho a dali péct. K tomu mi píplo těsto v pekárně, takže jsem vyrobila kefírové anglické bagetky, nechala nakynout, potřela vajíčkem a strčila ke králíkovi do trouby. Mezitím manžel oloupal brambory, nakráje a dal je vařit.



Já jsem měla trochu prostoj a možnost zpracovat maso, které jsem včera dostala při porcování prasete. Takže špičku bůčku jsem nachystala na pečení (teď už je upečený), šel do trouby až po králíkovi, když už jsme obědvali.

                                     

Pak ještě další maso nakrájet na kostičky a naložit na čínu. Ještě mám další kostky, ty mám v plánu večer udělat jako základ na guláš.

Když jsem byla ve víru tance vaření, rozhodla jsem se konečně vytáhnout dávno koupené Miso a zkusím s ním dochutit polévkový vývar. A není to špatné, budu ho používat i nadále.


A tady už je dlouho očekávaný hlavní chod - králík na česneku s bramborovou kaší a hlávkový salát.


V průběhu dopoledne jsem ještě upekla jablkový koláč - švédský jablkový koláč. Pořídila jsem si totiž v pátek konečně keramickou formu na koláč, mám z ní velkou radost a hned jsem to musela vyzkoušet. Těsto je z mnou oblíbené špaldové mouky. Akorát jsem si pozdě přečetla, že nejprve se tekuté věci vymixují dohromady, poté se přidají vajíčka, ještě mixuje a nakonec teprve sypké věci, takže koláč měl být asi nadýchanější. No co už, chuťově byl i tak vynikající. 





Tak takové bylo moje dopolední vaření. Jde vidět, že když se chce a trochu se to zplánuje, jde toho stihnout opravdu dost. A s pomocníky si člověk v té kuchyni ani nepřipadá tolik sám.  Večer ještě budu péct ten kváskový chleba a dělat základ na guláš. A možná mi to nedá a ještě něco najdu nebo vymyslím :-D.

Žádné komentáře:

Okomentovat